Павло Гудімов: «Я завжди працюю в подорожах»

1334
K.Fund Media
Відомий український музикант та арт-менеджер розповідає про творчість, освіту та бізнес

Павло Гудімов більше десяти років займається мистецтвом. Він – засновник культурного холдингу «Гудімов арт-проект», до складу якого входять видавництво «Артбук», креативна група «Акцент», архітектурна майстерня «Я Дизайн», арт-центр «Я Галерея» та музичний гурт «Гудімов».

Як уживається креативність з бізнесом, Павло Гудімов розповів на івенті LvBS education night, організованому Львівською бізнес-школою УКУ. K.Fund Media записав його головні думки.

Про творчість

Коли потрібно, я спеціально вмикаю системність. Коли не треба – вимикаю. Колеги, з якими я працюю в «Я Галереї», постійно зізнаються в дивному шизофренічному дуалізмі. Тому що будь-яка творчість і креативність – це є прояв психічного розладу. В часи середньовіччя це називалося «друга меланхолія». У німецького художника Альбрехта Дюрера є навіть така робота – «Меланхолія»: ангел сидить в руїнах, на тлі летить комета і летюча миша тримає надпис «Melencolia I».

Гудімов
K.Fund Media

Власне, ця робота – одна з найбільших мистецьких загадок, які до сих пір не розшифрували. В основних монографіях про Альбрехта Дюрера уникають того, щоб дати трактування цієї роботи.

Художник – це людина з психічним розладом, яка відключила в собі систему, повністю відкрила свої чакри і так передає острахи, загрози, розчарування або зачарування, що ми з вами втрачаємо іноді можливість зчитати ті речі і практично йдемо невірним шляхом. Прикладом є український художник Павло Маков, який за 5 років зробив свою «Донрозу» і показав в Національному художньому музеї. Замість назв троянд в його роботі були відділи головного мозку, які відповідають за мислення.

Про освіту

Ми настільки прошиті споживацькими інстинктами, що на сьогоднішній момент потрібно розтлумачувати і розжовувати багато речей. В принципі, це непогано, і зараз є багато таких платформ, наприклад, «Культурний проект», які дають неформальну освіту.

Мій старший син відмовився від навчання в університеті. Другий курс, а він кидає. Пробував в Україні, потім – в Польщі. Каже, не дають вони того знання, я йду працювати – мене цікавить інша модель.

Тому загроза в тому, що молодь, якщо не буде середовища і ціннісних речей, просто розвернеться і піде в іншу сторону.

Освіта, в тому банальному розумінні, втратила всякий сенс, так само як і примітивні моделі. Креативність – це категорія нестандартного підходу, але ми можемо підійти до неї як споживачі або як законодавці. Це дві різні категорії: або ми споживачі і бачимо тільки надбудову, або ми щось змінюємо.

Про команду

10 років тому я відпустив людей працювати додому. Ефективність виросла неймовірно. Зараз у нас глобальна команда – не тільки Київ, і не тільки Україна. Команда невелика, але ефективність гігантська. Той момент, коли двоє людей можуть тягнути проект, бо їм подобається.

Гудімов
K.Fund Media

Люди в команді – це поєднання вибору і вирощування, селекції і середовища. Я дуже поганий ейчар.

Коли проводять співбесіди, я приходжу тільки на другий чи третій етап, бо я дивлюся на людину як на людину. Я відчуваю, викликає вона в мене симпатію чи не викликає. І зовсім необов’язково, наскільки вона класно може справлятися зі своєю роботою. Нічого з тим не можу зробити.

В нашому колективі немає того поняття як повага до начальника

Якщо хтось мене назве Павло Володимирович, я проведу з ним серйозну бесіду. Треба відмовлятися від радянської системи по-батькові, вже інший час.

Минулого року ми перевірили новий підхід в роботі. Я сказав: «А давайте ми просто зірвемося, будемо їхати і в дорозі працювати». Поїхали в Карпати, робили там презентації, були в музеях, піднімалися в гори. І, знаєте, це так класно. Це модель, яка мені набагато більше цікава. Після того я працюю завжди в подорожах – в Києві знаходжусь, напевно, третину всього року.

Про бізнес

Я не люблю бізнес. 10 років тому ми сказали, що станемо антибізнесом – будемо заробляти стільки, скільки нам треба витрачати. Але на сьогоднішній день ми маємо витрачати дуже багато для того, щоб все це працювало.

Гудімов
K.Fund Media

Небезпечно мати сталу модель бізнесу, вона дуже швидко може піти на дно. Небезпечно бути монолітом. Коли мені кажуть «Наша компанія є монолітом», я тільки співчуваю. На жаль, ми ще не пройшли певну дорогу, яка б дозволила нам говорити відкрито, ми багато в чому закомплексовані, особливо в бізнесі. Я стараюсь багато спілкуватися с бізнесменами, залучаю їх в проекти та бачу певну напруженість, яка тягнеться з 1990-х років. Ця напруженість пов’язана з тим, що ми завжди в боротьбі за виживання.

Поділитися: