На відстані простягнутої руки: як віртуальна реальність здійснює революцію в музиці

174
Affinity VR
Завдяки Melody VR та збільшенню кількості записів «живих» концертів улюблені виконавці стають близькими

Уявіть собі, що ви стоїте на одній сцені з групою Kiss. Насправді ви знаходитеся вдома або в офісі, але з гарнітурою віртуальної реальності ваша свідомість буде переконана в тому, що ви – активний учасник шоу. За бажання можна навіть вибрати місце: біля барабанної стійки, у фан-зоні біля сцени або просто поруч із Джином Сіммонсом. Ефект присутності є настільки реальним, що мимоволі хочеться просити пробачення у тих, що стоять позаду вас, за те, що ви затуляєте їм вид. Можливість побачити концерти в абсолютно новому форматі – це заслуга Melody VR, стартапу, який прагне завоювати лідерство в «музичній» віртуальній реальності.

Минулого року компанія уклала контракти із трьома найбільшими лейблами звукозапису: Warner Music, Sony Music та Universal Music

У травні 2018 року додаток MelodyVR запущено у Великобританії і США, а також він доступний у Франції, Німеччині, Швеції, Голландії, Бельгії, Австрії. Загальний обсяг інвестицій в стартап склав $70 млн, які Ентоні Матчетт планує використовувати для глобальної експансії.

«Ми раді подарувати фанам можливість побачити захоплюючі VR-шоу від найвідоміших та найулюбленіших виконавців. У найближчі місяці ми плануємо глобальний лонч нашого додатку», – прокоментував засновник стартапу 29-річний Ентоні Матчетт.

Перші кроки

Переговори із артистами, менеджерами та студіями звукозапису представники Melody VR розпочали ще чотири роки тому, проте ідею застосування віртуальної реальності зустріли спочатку із неабиякою долею скепсису. Технологія сприймалася як дорога новинка, недоступна масовому споживачеві.

Саме дорожнеча і невизначеність були каменем спотикання на всіх етапах історії розвитку VR. У 1991 році Computer Gaming World прогнозували, що віртуальна реальність стане доступною до 1994 року, натомість Nintendo і Sega понесли величезні збитки, кілька стартапів розорилися, і, як наслідок, технологію була віднесено до категорії дорогої примхи, а її розвиток загальмувався на довгі роки.

MelodyVR ‘How It Works’ from Wave Studios on Vimeo.

Багато хто вірив, що, в кінцевому підсумку, віртуальна реальність стане масовою, але мало хто був готовий вкладати час і гроші в розробку відповідних проектів. У 2010 році ситуація докорінно змінилася: Палмер Лакі, підліток із Каліфорнії, зібрав у батьківському гаражі перший прототип шолому віртуальної реальності Oculus Rift, поклавши початок справжнього буму VR-технологій. У 2014 році Facebook придбав компанію Oculus VR за $ 2 млрд, завдяки чому пильну увагу на технологію негайно звернули Google, Samsung та Sony.

VR-концерт

У 2013 році колишній інженер звукозапису Ентоні Матчетт вперше побачив ранню версію Oculus Rift і оцінив потенціал новинки для музичної індустрії. Величезна кількість шанувальників не потрапляє на концерт улюблених виконавців через бюджет, місце розташування, стан здоров’я, або просто тому, що квитки розкуповуються в лічені години. А що, як дати їм можливість сходити на концерт віртуально?

Відчуття присутності – це мікс телепортації і подорожі в часі

Разом із партнером, концертним промоутером Стівом Хенкоком, він заснував MelodyVR і почав працювати над створенням архіву звукозаписів.

Архів на сьогодні налічує близько 600 виконавців від Девіда Ґетта до The Who в супроводі Лондонського симфонічного оркестру. Користувачам будуть доступні як архівні записи, так і трансляція концертів, квитки на які розпродані, в прямому «віртуальному» ефірі.

Dancing Astronaut

Перші кроки були нелегкими. Фахівцям Melody VR довелося спеціально проектувати hi-res відеокамери маленького розміру для зйомки концертів під різними кутами, які не заважали би виконавцям і не відволікали їх. Якось під час зйомок шоу в одному з клубів Лос-Анжелеса не розрахована на температурний режим техніка просто розплавилася. «Нам потрібно було багато часу, щоби досягти бажаного результату», – каже Матчетт.

Віртуальна співачка Хацуне Міку проїхала з туром по США

Практично одночасно з виходом MelodyVR на європейський ринок офлайн-рітейлери вперше почали продаж шоломів віртуальної реальності Oculus Go. На сьогодні вартість пристрою становить близько 200 євро. Можливо, це і є той самий крок на шляху до масового використання віртуальної реальності, що спричинить чергову креативну революцію в музичній індустрії.

Вам буде цікаво: П’ять масштабних проектів віртуальної реальності

 

За матеріалами: GQ, Music Business Worldwide

Поділитися: