Гейміфікація: як бізнесові граючи досягти цілей

79
Shutterstock
Стрункі бізнес-схеми не працюють без високого залучення співробітників та клієнтів

У той час, як бізнес-теоретики намагаються підвести під економічні процеси суворо наукову основу, практикуючі бізнесмени щосили порівнюють бізнес із грою. Автор концепції «Гейміфікація» Гейб Зікерманн пропонує зробити гру стратегією компанії. Він вважає, що будь-які, навіть найстрункіші бізнес-схеми не працюють без високого залучення співробітників та клієнтів, які як раз і забезпечує гра, поєднуючи психологічні та навіть гормональні чинники. Зрозуміло, найяскравіший приклад – власне індустрія комп’ютерних та онлайн-ігор, що приносить мільярдні прибутки. Але є й інші приклади.

1

За допомогою гри приваблювати нових клієнтів та утримувати старих

Творці соцмереж на повну силу оцінили роль гормонів задоволення, які отримують люди від гри. В принципі, соцмережі саме на цьому і побудовані: люди втягуються в постійне «лайкання» картинок, як в Інстаграмі, або отримують позитивне підкріплення у вигляді коментарів та реакцій у Facebook.

«Facebook – це новий героїн», – написав недавно Гейб Зікерманн у своєму твіттері, навівши серію коміксів, які порівнюють залежність від нових технологій із наркотиками.

2

Зробити гру-змагання частиною маркетингової стратегії

Окрім передчуття та очікування виграшу, люди люблять змагатися один з одним. Цим скористалися спортивні бренди і випустили мобільні додатки для спорту та фітнесу. Nike+ Run Club став справжнім культом для шанувальників ЗСЖ: за допомогою спеціального додатку Nike+ Running можна влаштувати змагання через соцмережі з іншими «бігунами».

Nike+ Running ствоює змагання через соцмережі між «бігунами». Shutterstock

Інші спортивні бренди не могли залишитися осторонь цих перегонів: наприклад, сервіс для бігу та силових вправ Adidas miCoach та My ASICS від японського спортивного бренду.

3

Продавати гру, а не просто продукт

Свіжий приклад – йогурти для дітей «Хопсі» від торгової марки «Яготинський»:
«Це ще і ціла гра в казкових героїв, яких звуть Хопсами. Під кожною етикеткою знаходиться історія з картинкою, – пише у своєму фейсбуці власник ТМ «Яготинське» Олександр Деркач. – Планували за місяць продати 20 т, за 3 тижні вже пішло 120 т. Пашемо цілодобово». Інший приклад вдалого та практично безкоштовного залучення клієнтів у гру – передбачення на чеках від мережі супермаркетів «Сільпо» (і, як наслідок, підвищення лояльності до бренду).

4

Гра як спосіб навчання співробітників

Компанія McDonald’s спеціально розробила 3D-гру, щоби швидко навчити менеджерів управляти своїми ресторанами в Великобританії після введення технологічних нововведень. Це дозволило заощадити компанії 500 тис. британських фунтів на витратах на навчання.

Гра заощадила McDonald’s 500 тис. британських фунтів. Shutterstock

Менеджери могли тренуватися в 3D-реальності, замість того, щоби робити помилки в реальному житті.

5

За допомоги гри стимулювати приділяти увагу своєму здоров’ю. Найбільша пацієнтська організація в Україні «Мережа людей, що живуть з ВІЛ» поставила перед собою амбітну мету – подолати епідемію СНІДу в країні. Один з перших кроків на цьому шляху – тестування. Щоби стимулювати людей проходити тест на ВІЛ, організація розробила мобільний додаток HIV-test, який в ігровій формі оцінює ризик інфікування ВІЛ та потім вказує найближчий пункт тестування. За неповних два місяці додаток завантажили більше 12 тис. разів.

Гейб Зікерманн вважає, що гейміфікація зробить справжню революцію в бізнесі, і в зростаючому конкурентному середовищі не можна недооцінювати роль ігор.

Його ідею побічно підтверджує і професор INSTEAD Жан-Клод Лареш у своїй книзі «Ефект імпульсу», стверджуючи, що для розвитку компаній треба використовувати не тільки маркетингові інструменти, але перш за все збільшувати залучення клієнтів.

Поділитися: