Чудова вісімка: Квентін Тарантіно і його фільми

11332
gq.com
K.Fund склав рейтинг робіт одного з найбільш знакових кінорежисерів сучасності

Цей рейтинг суб’єктивний, як і будь-який інший. Але спирається він не на чужі оцінки, а на наші враження від переглянутих двічі (під час прем’єри і, що важливо, зараз) фільмів плюс знання історії кіно.

1-ше місце – «Кримінальне чтиво»

«Кримінальне чтиво», яке отримало в 1994 році «Золоту пальмову гілку» Каннського кінофестивалю – найкращий, на нашу думку, фільм Тарантіно. Вибір журі критики вважали несподіваним. Були припущення, що на нього вплинув голова журі, яким був Клінт Іствуд. Однак фільми, в яких знімався і які знімав майстер вестернів і детективів, стилістично були протилежністю «Кримінального чтива».

Вікіпедія пише, що головна особливість фільму – нелінійний сюжет, прийом, який згодом повторювали наслідувачі. І це підтверджує, що їй варто вірити не завжди. Нелінійний сюжет – не відкриття Тарантіно, який іноді застосовує його недоречно. Проте він доводить, що Квентін вже тоді володів усіма прийомами кінематографу, хоча «здобував освіту» не в кіноінституті, а в відеосалоні, де працював замолоду.

Кримінальне чтиво
Miramax

«Кримінальне чтиво» – фільм, ніби знятий режисером знаменитої французької «нової хвилі» кінця 1950-х – початку 1960-х років, але на типово американському матеріалі. Саме в її лідера Жан-Люка Годара Квентін запозичив довгі діалоги «ні про що», які дилетанти вважають відкриттям Тарантіно. Заслуга американського режисера тут у тому, що він занурив уже не надто актуальні формальні прийоми «нової хвилі» в атмосферу американського маскульту з його гамбургерами, молочними коктейлями та рок-н-ролом – і тим самим подарував їм нове життя.


2-ге місце – «Доказ смерті»

Цей наш вибір може здатися несподіваним – картина провалилася в прокаті (через невдале маркетингове рішення). І все ж відбіркова комісія Каннського кінофестивалю включила фільм у 2007-му до основної програми.

Доказ смерті
Dimension Films

Сам Тарантіно якось назвав «Доказ смерті» своїм найгіршим фільмом, але це можна пояснити. Квентін любить, представляючи свою нову роботу палкою скоромовкою (в школі його хотіли лікувати від непосидючості), говорити, що «здолав черговий виклик». А в «Доказі смерті» він жодних «викликів» не «долав», а просто зробив те, що в нього виходить найкраще – зняв типово американський і «крутий» за своєю динамікою фільм, дія якого відбувається в провінційних закусочних і на провінційних дорогах. І каннські сноби це знову оцінили.


3-тє місце – «Джанго вільний»

Цей фільм Тарантіно іноді називають римейком спагетті-вестерна 1966 року «Джанго» італійського кінорежисера Серджо Корбуччі, хоча насправді спільного в них небагато. І це ще одна помилкова легенда про Тарантіно – начебто він дуже часто використовує те, що вже робили до нього інші кінорежисери. Так, використовує – але не частіше, ніж його колеги.

Джанго
Columbia Pictures

«Джанго вільний» гарний тим, що в ньому Тарантіно вдалося здійснити свою мрію – зняти фільм напряму, який називають «великим стилем». Це історичне кінополотно з неквапливим розвитком сюжету, величними пейзажами, масштабними декораціями і акторами-зірками, включаючи Леонардо Ді Капріо.


4-те місце – «Мерзенна вісімка»

Останній наразі за часом фільм Тарантіно, що повторює багато художніх прийомів його попередніх картин. Про це свідчить і співвідношення бюджету фільму і його касових зборів – $44 млн і $155,7 млн відповідно, хоча зазвичай у Квентіна цей показник набагато вищій. Тобто навіть масовий глядач цю повторюваність відчув.

Мерзенна вісімка
FilmColony Double Feature Films

Але, тим не менше – наше четверте місце, тому що фільм зроблений рукою майстра, яким Тарантіно до цього часу став.


5-те місце – «Скажені пси»

Перший «офіційний» фільм Тарантіно. Знятий у класичному жанрі детектива, основна дія якого відбувається в замкнутому приміщенні. Актори грають добре, але ролі вибудувані одновимірно. Майкл Медсен говорив, що на його могильній плиті викарбують напис «той самий актор, який у «Скажених псах» відрізав вухо поліцейському». Один лише герой Харві Кейтеля схожий на реальну людину, що, напевно, і зачепило артиста, коли він прочитав сценарій і не лише погодився грати у фільмі, а й став одним з його продюсерів.

Скажені пси
Live Entertainment

Фільм дав привід для розмов про любов Тарантіно до насильства. Сам режисер надає перевагу переведенню їх у сферу мистецтва – мовляв, жорстокість він використовує як естетичний фактор. Але в одному з інтерв’ю раптом сказав, що насильство – це як «привіт з дитинства, коли б’єш цуценя, щоб почути, як віно пищить». Проговорився?


6-те місце – «Убити Білла»

Місцями кінодилогія, яка стала бенефісом Уми Турман, великі босі ступні якої так подобаються Тарантіно, дуже гарна, місцями – просто занудна, якщо глядач не є фанатом режисера або гонконгських бойовиків.

Убити Білла
Miramax Films

Ці фільми є, крім іншого, одним з підтверджень маркетингової теорії «довгого хвоста» Кріса Андерсона, згідно з якою сучасні культура й економіка дедалі більше орієнтуються на нішеві аудиторії. $333,1 млн касових зборів за бюджету $60 млн – відмінний показник.


7-ме місце – «Джекі Браун»

Тут Тарантіно «здолав черговий виклик» – зняв реалістичний психологічний детектив, зовсім не «тарантіновський» за стилем.

film.ru

У нього все вийшло, про що свідчить номінація на «Оскар» Роберта Форстера, який грав одну з головних ролей.


8-ме місце – «Безславні виродки»

Найбільш спірна, на нашу думку, робота Тарантіно, хоча фільм відібрали для основного конкурсу в Каннах.

Безславні виродки
Miramax Films

Щоправда, є в ній один беззаперечний момент – чудова акторська робота Крістофа Вальца, який отримав за неї «Оскар», премію британської кіноакадемії, «Золотий глобус» і приз за найкращу чоловічу роль у Каннах.


Вам буде цікаво5 найновіших серіалів про небезпечність світу великих грошей і великої політики

Поділитися: